თავი
XXVI (21.09.2011 N 159/ნ)
საგნობრივი
კომპეტენციები საბაზო და საშუალო საფეხურზე
I დონე
(ს.I)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
||
უცხ.ს.I.1. მოსწავლეს
შეუძლია საერთაშორისო სიტყვების, მარტივი ფრაზების, გამოთქმების მოსმენა და გაგება.
უცხ.ს.I.2. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივი მითითებებისა და სავარჯიშოს ინსტრუქციების მოსმენა და გაგება.
უცხ.ს.I.3. მოსწავლეს
შეუძლია ნაცნობ თემატიკაზე აგებული მცირე ზომის ტექსტის (დიალოგის/მონოლოგის)
მოსმენა და გაგება.
უცხ.ს.I.4. მოსწავლეს
შეუძლია შინაარსის გაგების გასაადვილებლად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
|
უცხ.ს.I.5. მოსწავლეს
შეუძლია ანბანის წაკითხვა.
უცხ.ს.I.6. მოსწავლე
ფლობს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარულ უნარს.
უცხ.ს.I.7. მოსწავლეს
შეუძლია საჯარო წარწერების (მაგ., გამაფრთხილებელი წარწერის, გაჩერების/ქუჩის/
მაღაზიის/ საჯარო შენობის დასახელების და სხვა) წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.I.8. მოსწავლეს
შეუძლია სავარჯიშოს პირობის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.I.9. მოსწავლეს
შეუძლია ოფიციალური/ადმინისტრაციული ხასიათის დოკუმენტების, ანკეტების, (მაგ.,
კვირის განრიგის, გაკვეთილების ცხრილის, სავიზიტო ბარათის, პირადობის მოწმობის, ბილეთის
და სხვა) წაიკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.I.10. მოსწავლეს
შეუძლია
ყოფითი ხასიათის ინფორმაციული
ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
ა. კატალოგი.
ბ. სამარშრუტო გეგმა.
გ. მენიუ.
დ. კულინარიული რეცეპტი.
უცხ.ს.I.11. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივი კორესპონდენციის - სხვადასხვა ხასიათის ღია ბარათის (მისალოცი,
მოსაწვევი, მოწვევის სამადლობელო და სხვა), მარტივი შეტყობინების წაიკითხვა და
გაგება.
უცხ.ს.I.12. მოსწავლეს
შეუძლია მცირე ზომის თხრობითი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს I.13. მოსწავლეს
შეუძლია ამოიცნოს ტექსტის კომპოზიციური მახასიათებლები და ნასწავლი ენობრივი ფორმები.
უცხ.ს.I.14. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას შინაარსის გაგების გასაადვილებლად.
|
უცხ.ს.I.15. მოსწავლეს
შეუძლია ასოების, სიტყვების, წინადადებების წერა.
უცხ.ს.I.16. მოსწავლეს
შეუძლია გაკვეთილების ცხრილის, კვირის/დღის განრიგის, ანკეტის შევსება.
უცხ.ს.I.17. მოსწავლეს
შეუძლია ნიმუშის მიხედვით ღია ბარათის შედგენა.
უცხ.ს.I.18. მოსწავლეს
შეუძლია ნიმუშის მიხედვით მარტივი, ყოფითი ხასიათის ინფორმაციული ტექსტების (კატალოგის,
მენიუს, კულინარიული რეცეპტის) შედგენა.
უცხ.ს.I.19. მოსწავლეს
შეუძლია ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის აღწერითი ტექსტის შედგენა.
უცხ.ს.I.20. მოსწავლეს
შეუძლია წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ფლობს
ელემენტარულ ენობრივ უნარ-ჩვევებს და შეუძლია მათი გამოყენება.
უცხ.ს.I.21. მოსწავლეს
შეუძლია გამოიყენოს წერის სტრატეგიები ნაწერის გაუმჯობესების მიზნით.
|
||
ლაპარაკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება
(მედიაცია)
|
სწავლის სწავლა
|
|
უცხ.ს.I.22. მოსწავლე
ფლობს ელემენტარულ ფონოლოგიურ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.I.23. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.I.24. მოსწავლეს
შეუძლია გარემოს აღწერა.
უცხ.ს.I.25. მოსწავლე
ფლობს ელემენტარულ ენობრივ უნარ-ჩვევებს და იყენებს მათ.
უცხ.ს.I.26. მოსწავლეს
შეუძლია სტრატეგიების გამოყენება მეტყველების უნარის გაუმჯობესების მიზნით.
|
უცხ.ს.I.27. მოსწავლეს
შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან.
უცხ.ს.I.28. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებურებების
მიმართ.
|
უცხ.ს.I.29. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოურ ენაზე
განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., შეადგინოს კულინარიული რეცეპტების
კრებული, სკოლის მოსწავლეთა ნახატების/ნაკეთობების კატალოგი ვებ-გვერდზე განსათავსებლად
უცხოენოვანი მოსწავლეების საყურადღებოდ და სხვა).
|
უცხ.ს.I.30. მოსწავლეს
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.I.31. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიულ უნარებს წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად.
უცხ.ს.I.32. მოსწავლეს
შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
უცხ.ს.I.33.
მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.
უცხ.ს.I.34.
მოსწავლეს შეუძლია
მიმართოს სტრატეგიებს გრამატიკის ათვისების გასაადვილებლად.
უცხ.ს.I.35. მოსწავლეს
შეუძლია შედეგების გაუმჯობესების მიზნით ითანამშრომლოს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან,
მეწყვილესთან.
|
|
საბაზო და
საშუალო საფეხური - II დონე (ს.II)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
უცხ.ს.II.1. მოსწავლეს
შეუძლია მასწავლებლის
მითითებებისა და სავარჯიშოს ინსტრუქციების მოსმენა და გაგება.
უცხ.ს.II.2. მოსწავლეს
შეუძლია ნაცნობ თემატიკაზე აგებული ტექსტის (დიალოგის/ მონოლოგის) მოსმენა
და გაგება.
უცხ.ს.II.3. მოსწავლეს
შეუძლია საინფორმაციო აუდიოჩანაწერების მოსმენა და გაგება.
ა) ამინდის პროგნოზი.
ბ) სპორტის ახალი ამბები.
უცხ.ს.II 4. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული განცხადებების მოსმენა და
გაგება.
უცხ.ს.II.5. მოსწავლეს
შეუძლია მარშრუტის მოსმენა და გაგება.
უცხ.ს.II.6. მოსწავლეს
შეუძლია სათანადო სტრატეგიების გამოყენება შინაარსის გაგების გაადვილების მიზნით.
|
უცხ.ს.II.7. მოსწავლე
ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს.
უცხ.ს.II.8. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს საჯარო წარწერები (მაგ., გამაფრთხილებელი წარწერა,
ინფორმაცია ყიდვა-დაქირავების შესახებ, მემორიალური დაფა, სხვადასხვა ტიპის აბრა
და სხვა).
უცხ.ს.II.9. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მარტივი კორესპონდენცია (სხვადასხვა ხასიათის ღია
ბარათი, პირადი წერილი).
უცხ.ს.II.10. მოსწავლეს
შეუძლია პრესაში გაეცნოს ყოფითი ხასიათის ინფორმაციულ ტექსტებს (მაგ., საქმიანი
განცხადება, ინტერვიუ, ტელეპროგრამა) და გაიგოს ექსპლიციტურად მოცემული ინფორმაცია.
ა) კითხულობს და იგებს
საქმიან განცხადებებს;
ბ) კითხულობს და იგებს
ინტერვიუს, რეპორტაჟს;
გ) კითხულობს და იგებს
ტელეპროგრამას;
დ) კითხულობს და იგებს
დაიჯესტს.
უცხ.ს.II.11. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სარეკლამო ხასიათის ტექსტი (ტურისტული ბუკლეტი, აფიშა,
ანონსი).
უცხ.ს.II.12. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს შემეცნებითი ტექსტი სხვადასხვა თემაზე (კულტურისა
და საბუნებისმეტყველო სფეროებიდან).
უცხ.ს.II.13. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს თხრობითი ტექსტი (ცხოვრებისეული ისტორია, მოგონება,
დღიური).
უცხ.ს.II.14. მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლებისა და ნასწავლი ენობრივი ფორმების ამოცნობა.
უცხ.ს.II.15. მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს
კითხვის მიზანი და შესაბამისად გამოიყენოს კითხვის სხვადასხვა ტექნიკა (გაცნობითი,
შესწავლითი, ძიებითი).
ა) მიმართავს გაცნობითი
კითხვის ტექნიკას ზოგადი შინაარსის გასაგებად;
ბ) მიმართავს შესწავლითი
კითხვის ტექნიკას ტექსტის დამუშავების მიზნით;
გ) მიმართავს ძიებითი
კითხვის ტექნიკას ტექსტში კონკრეტული ინფორმაციის მოსაძიებლად.
|
უცხ.ს.II.16. მოსწავლეს
შეუძლია ნიმუშის მიხედვით შეადგინოს სხვადასხვა შინაარსის ღია ბარათი.
უცხ.ს.II.17. მოსწავლეს
შეუძლია მისწეროს წერილი თანატოლს, ახლობელს (ხელნაწერი ან ელექტრონული ვერსია).
უცხ.ს.II.18. მოსწავლეს
შეუძლია შექმნას სარეკლამო ხასიათის ინფორმაციული ტექსტი (ბუკლეტი, აფიშა).
უცხ.ს.II.19. მოსწავლეს
შეუძლია ნიმუშის მიხედვით შეადგინოს ყოველდღიურ ცხოვრებასთან დაკავშირებული ინფორმაციული
ხასიათის ტექსტები (მაგ., საქმიანი განცხადება, ინტერვიუ, ტელეპროგრამა).
უცხ.ს.II.20. მოსწავლე
იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, ფლობს და იყენებს ელემენტარულ ენობრივ ფორმებს.
უცხ.ს.II.21. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს წერის სათანადო სტრატეგიებს.
|
ლაპარაკი
|
კულტურატა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება (მედიაცია)
|
სწავლის სწავლა
|
უცხ.ს.II.22.
მოსწავლე ფლობს ფონოლოგიურ
უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.II.23. მოსწავლეს
შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.II.24. მოსწავლეს
შეუძლია თავი გაართვას სატელეფონო საუბარს.
უცხ.ს.II.25. მოსწავლეს
შეუძლია გაბმულად ლაპარაკი.
უცხ.ს.II.26. მოსწავლეს
შეუძლია მეტყველებისას გამოიყენოს ნასწავლი ენობრივ-გრამატიკული ფორმები.
უცხ.ს.II.27. მოსწავლეს
შეუძლია გამოიყენოს ზეპირმეტყველების სათანადო სტრატეგიები.
|
უცხ.ს.II.28. მოსწავლეს
შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან.
უცხ.ს.I.29. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას უცხოენოვანი ქვეყნის კულტურისა
და სოციოკულტურის თავისებურებების მიმართ.
|
უცხ.ს.II.30.
მოსწავლეს შეუძლია
უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., გამოფენა; სადღესასწაულო
სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის და სკოლის ვებ-გვერდზე განთავსება;
დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს
და სხვა).
|
უცხ.ს.II.31. მოსწავლეს
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.II.32. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიულ უნარებს წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად.
უცხ.ს.II.33. მოსწავლეს
შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
უცხ.ს.II.34.
მოსწავლეს შეუძლია
მიმართოს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.
უცხ.ს.II.35.
მოსწავლეს შეუძლია
გამოიყენოს სტრატეგიები გრამატიკის ათვისების გასაადვილებლად.
უცხ.ს.II.36. მოსწავლეს
შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა შედეგების
გაუმჯობესების მიზნით.
|
საბაზო და
საშუალო საფეხური - III დონე (ს.III)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
უცხ.ს.III.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია
(დიალოგი, მონოლოგი, ინტერვიუ) ყოფით თემებზე.
უცხ.ს.III.2. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მოკლე ინსტრუქციები, შეტყობინებები,
საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული განცხადებები.
უცხ.ს.III.3. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს საინფორმაციო აუდიოჩანაწერები.
უცხ.ს.III.4. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.III.5. მოსწავლეს
შეუძლია კორესპონდენციის გაგება (ოფიციალური ხასიათის ღია ბარათი, პირადი წერილი
ან მისი ელექტრონული ვერსია).
უცხ.ს.III.6. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის ინფორმაციული ტექსტი (მაგ., დაიჯესტი,
ბიოგრაფიული ცნობარი, ანოტაცია და სხვა).
უცხ.ს.III.7. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მცირე ზომის თხრობითი ტექსტი (მაგ., ადაპტირებული
მოთხრობა, მოგონება, ნამდვილი ამბავი და სხვა).
უცხ.ს.III.8. მოსწავლეს
შეუძლია ამოიცნოს ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლები, ნასწავლი ენობრივი ფორმები
და მათი ფუნქცია შინაარსიან კონტექსტში.
უცხ.ს.III.9. მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტის/ნაწყვეტის ხმამაღალი კითხვა.
უცხ.ს.III.10. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.III.11. მოსწავლეს
შეუძლია წერილის მიწერა წარმოსახვითი ან რეალური ადრესატისათვის (უცხოელი თანატოლისათვის,
მეგობარისათვის და სხვა).
უცხ.ს.III.12. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სახის მცირე ზომის ინფორმაციული ტექსტის (ცნობარის, ანოტაციის, დაიჯესტის და სხვა)
შედგენა.
უცხ.ს.III.13. მოსწავლეს
შეუძლია დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით მცირე ზომის ტექსტების შედეგნა და შემოქმედებითი
დამოკიდებულების გამოვლენა.
უცხ.ს.III.14. წერისას
მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ფლობს და ცდილობს გამოიყენოს საბაზისო
ენობრივი უნარ-ჩვევები.
უცხ.ს.III.15. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას წერითი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად
და წერითი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
ლაპარაკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება (მედიაცია)
|
სწავლის სწავლა
|
უცხ.ს.III.16. მოსწავლეს
შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.III.17. მოსწავლეს
შეუძლია თავი გაართვას ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას.
უცხ.ს.III.18. მოსწავლეს
შეუძლია დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით საუბარი.
უცხ.ს.III.19. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.III.20. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.III.21. მოსწავლე
იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურულ რეალიებს.
უცხ.ს.III.22. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას უცხოურენოვანი კულტურული და
სოციოკულტურული თავისებურებების მიმართ.
|
უცხ.ს.III.23. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., გამოფენა;
სადღესასწაულო სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის, ან სასკოლო ვებგვერდზე
განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე კუთხის ისეთ კლასთან, რომელიც იმავე ენას
სწავლობს და სხვა).
|
უცხ.ს.III.24. მოსწავლეს
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი
დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.III.25. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიულ უნარებს წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად.
უცხ.ს.III.26. მოსწავლეს
შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.
უცხ.ს.III.27.
მოსწავლეს შეუძლია
მიმართოს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.
უცხ.ს.III.28. მოსწავლეს
შეუძლია სტრატეგიების გამოყენება გრამატიკის ათვისების გასაადვილებლად.
უცხ.ს.III.29. მოსწავლეს
შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებლებთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა შედეგების
გაუმჯობესების მიზნით.
|
საბაზო და
საშუალო საფეხური - IV დონე (ს.IV)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
უცხ.ს.IV.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია
(დიალოგი, ინტერვიუ) ყოველდღიურ თემებზე.
უცხ.ს.IV.2. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს
და გაიგოს ინსტრუქციები, შეტყობინებები, საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული
განცხადებები.
უცხ.ს.IV.3. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს
და გაიგოს რადიოგადაცემები (საინფორმაციო გადაცემა, რეპორტაჟი ტურისტული მოგზაურობის
შესახებ, ინტერვიუ) ნაცნობ თემატიკაზე.
უცხ.ს.IV.4. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.IV.5. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მრავალსაფეხურიანი ინსტრუქცია (კომპლექსური დავალების
ინსტრუქცია, რჩევა-დარიგება, თამაშის წესები, რეკომენდაციები და სხვა).
უცხ.ს.IV.6. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის ინფორმაციული ტექსტი (მაგ., მასალა
საყმაწვილო ენციკლოპედიიდან, სტატია საყმაწვილო ჟურნალიდან/გაზეთიდან, ანოტაცია,
ცნობარი და სხვა).
უცხ.ს.IV.7. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს ადაპტირებული ნოველა, მოთხრობა (ან ნაწყვეტი მოთხრობიდან).
უცხ.ს.IV.8. მოსწავლეს
შეუძლია კომიქსის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.IV.9. მოსწავლეს
შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული მახასიათებლების მიხედვით, ამოიცნოს ენობრივი
ფორმები და მათი ფუნქცია შინაარსიან კონტექსტში.
უცხ.ს.IV.10. მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტის/ნაწყვეტის ხმამაღალი კითხვა.
უცხ.ს.IV.11. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.IV.12. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების წერა, რომლებშიც დეტალურად აღწერს საკუთარ გამოცდილებას
(მაგ., პირადი წერილი, დღიური).
ა) წერს წერილს უცხოელ
თანატოლს (ხელნაწერ ან ელექტრონულ ვერსიას).
ბ) წერს პირად წერილებს
ახლობელს (ხელნაწერ ან ელექტრონულ ვერსიას).
გ) წერს დღიურს.
უცხ.ს.IV.13. მოსწავლეს
შეუძლია მცირე ზომის ტექსტის შედგენა, რომელშიც ავლენს თვითგამოხატვის უნარს.
უცხ.ს.IV.14. წერისას
მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ფლობს და ცდილობს გამოიყენოს საბაზისო
ენობრივი უნარ-ჩვევები.
უცხ.ს.IV.15. მოსწავლეს
შეუძლია შედეგის გასაუმჯობესებლად გამოიყენოს წერის ეფექტური სტრატეგიები წერის პროცესის
ყველა ეტაპზე (მოსამზადებელი ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება).
|
ლაპარაკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება
|
სწავლის სწავლა
|
უცხ.ს.IV.16. მოსწავლეს
შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.IV.17. მოსწავლეს
შეუძლია ყოფითი საკომუნიკაციო სიტუაციისთვის თავის გართმევა.
უცხ.ს.IV.18. მოსწავლეს
შეუძლია მისთვის ნაცნობ თემებზე ლაპარაკი.
უცხ.ს.IV.19. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.IV.20. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.IV.21. მოსწავლე
იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურის რეალიებს.
უცხ.ს.IV.22. მოსწავლე
იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების სოციოკულტურის რეალიებს.
უცხ.ს.IV.23.
მოსწავლე იჩენს ინტერესს
და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებურებების მიმართ.
|
უცხ.ს.IV.24. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., ზეიმის მოწყობა,
შეხვედრები იმავე ქალაქში/რეგიონში მოღვაწე უცხოურენოვანებთან,
მუზეუმის კატალოგის
უცხოენოვანი ვერსიის შექმნა სკოლის ვებ-გვერდზე განსათავსებლად და სხვა).
|
უცხ.ს.IV.25. მოსწავლეს
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.IV.26. მოსწავლეს
შეუძლია სტრატეგიული უნარების გამოყენება წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად.
უცხ.ს.IV.27. მოსწავლეს
შუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.
უცხ.ს.IV.28. მოსწავლეს
შეუძლია ინფორმაციის დამუშავება მისი დამახსოვრებისა და ეფექტურად გამოყენების მიზნით.
უცხ.ს.IV.29. მოსწავლეს
შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების
გაუმჯობესების ხელშეწყობის მიზნით.
|
საბაზო და
საშუალო საფეხური - V დონე (ს.V)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
|||
უცხ.ს.V.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია
(დიალოგი, ინტერვიუ) სხვადასხვა თემაზე.
უცხ.ს.V.2. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის აუდიოჩანაწერი (საინფორმაციო გადაცემა, ინტერვიუ) ნაცნობ თემატიკაზე.
უცხ.ს.V.3. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.V.4. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის,
კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).
უცხ.ს.V.5. მოსწავლეს
შეუძლია ბიოგრაფიის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.V.6. მოსწავლეს
შეუძლია ადაპტირებული მოთხრობის/ ნოველის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.V.7. მოსწავლეს
შეუძლია კომიქსის წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.V.8. მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლების,
ნასწავლი ენობრივი
ფორმებისა და მათი ფუნქციის ამოცნობა შინაარსიან კონტექსტში.
უცხ.ს.V.9. მოსწავლეს
შეუძლია ხმამაღლა წაიკითხოს ტექსტი/ნაწყვეტი.
უცხ.ს.V.10. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.V.11. მოსწავლეს
შეუძლია დაწეროს ესე/წერილი, რომელშიც გადმოსცემს საკუთარ შთაბეჭდილებებს, თვალსაზრისებს
(მაგ., მოგზაურობის შთაბეჭდილებები, გამოხმაურება ნანახ სპექტაკლზე/ჩატარებულ
ღონისძიებაზე და სხვა).
უცხ.ს.V.12. მოსწავლეს
შეუძლია დაწეროს სარეკლამო ხასიათის ინფორმაციული ტექსტი (ტურისტული გზამკვლევი,
ინფორმაციული ბუკლეტი).
უცხ.ს.V.13. წერისას
მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და ფუნქციურად იყენებს საბაზისო
ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.V.14. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს წერის პროცესის ყველა ეტაპზე (მოსამზადებელი,
ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება).
|
|||
ლაპარააკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება
(მედიაცია)
|
სწავლის სწავლა
|
||
დიალოგური მეტყველება
უცხ.ს.V.15. მოსწავლეს
შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა მისთვის ნაცნობ თემებზე, საკითხებზე.
უცხ.ს.V.16. მოსწავლეს
შეუძლია ყოფითი საკომუნიკაციო სიტუაციისთვის თავის გართმევა.
მონოლოგური მეტყველება
უცხ.ს.V.17. მოსწავლეს
შეუძლია მისთვის ნაცნობ თემებზე ლაპარაკი.
უცხ.ს.V.18. მოსწავლეს
შეუძლია ზეპირი მოხსენების წარდგენა (პრეზენტაცია) მისთვის საინტერესო თემაზე.
უცხ.ს.V.19. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.V.20. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადასაჭრელად
და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.V.21. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებურებების
მიმართ.
|
უცხ.ს.V.22. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოური ენის ცოდნის საგანმანათლებლო მიზნით გამოყენება.
|
უცხ.ს.V.23. მოსწავლეს
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.V.24. მოსწავლეს
შეუძლია გამოიყენოს სტრატეგიული უნარები წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად.
უცხ.ს.V.25. მოსწავლეს
შეუძლია გამოიყენოს რესურსები სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.
უცხ.ს.V.26. მოსწავლეს
შეუძლია დაამუშაოს ინფორმაცია მისი დამახსოვრებისა და ეფექტურად გამოყენების მიზნით.
უცხ.ს.V.27. მოსწავლეს
შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების
გაუმჯობესების მიზნით.
|
||
საბაზო და
საშუალო საფეხური -VI დონე (ს.VI)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
უცხ.ს.VI.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს რადიო და ტელეგადაცემები, აუდიოჩანაწერები და ზეპირი გამოსვლა ნაცნობ
ან მისთვის საინტერესო თემატიკაზე (რეპორტაჟი, ინტერვიუ).
უცხ.ს.VI.2. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის
ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.VI.3. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის,
კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).
უცხ.ს.VI.4. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს საგაზეთო პუბლიკაციები მისთვის საინტერესო აქტუალურ
თემებზე (მაგ., ინტერნეტის/ მობილურის/mp3-ის დადებითი და უარყოფითი მხარეები,
უსაფრთხო სკოლა, როკ-მუსიკა, ჯანსაღი კვება, წიგნი, კომპიუტერი და სხვა).
უცხ.ს.VI.5. მოსწავლეს
შეუძლია ბიოგრაფიული ხასიათის ტექსტების (ბიოგრაფია, ავტობიოგრაფია, მოგონება,
დღიური - როგორც ავტობიოგრაფიული ტექსტი) წაკითხვა და გაგება.
უცხ.ს.VI.6. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის თხრობითი ტექტი (მოთხრობა, ნოველა,
ლეგენდა, იგავ-არაკი).
უცხ.ს.VI.7. მოსწავლეს
შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
უცხ.ს.VI.8. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს სტრატეგიებს ტექსტის სიღრმისეულად შესწავლის მიზნით.
|
უცხ.ს.VI.9. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
ტიპის საქმიანი წერილების წერა.
ა)წერს სამოტივაციო
წერილს,
ბ)ადგენს რეზიუმეს
(CV- ს).
უცხ.ს.VI.10. მოსწავლეს
შეუძლია დაწეროს სხვადასხვა სახის ესე აქტუალურ თემაზე/საკითხზე (მაგ., მოსწავლე
და მობილური ტელეფონი, მოსწავლეთა დამოკიდებულება სკოლის მიმართ, უცხოური ენების
სწავლა და სხვა).
უცხ.ს.VI.11. მოსწავლეს
შეუძლია წერისას შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს (მოსამზადებელი, ტექსტის შედგენა,
ტექსტის გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე.
|
ლაპარაკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება (მედიაცია)
|
სწავლის სწავლა
|
დიალოგური მეტყველება
უცხ.ს.VI.13. მოსწავლეს
შეუძლია მონაწილეობა მიიღოს ინტერაქციაში მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე.
უცხ.ს.VI.14. მოსწავლეს
შეუძლია თავი გაართვას ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას.
მონოლოგური მეტყველება
უცხ.ს.VI.15. მოსწავლეს
შეუძლია საუბარი მისთვის საინტერესო/სასურველ თემაზე (საყვარელ გადაცემაზე, ფილმზე,
გმირზე, მოგზაურობაზე და სხვა).
უცხ.ს.VI.16. მოსწავლეს
შეუძლია წარმოადგინოს ზეპირი მოხსენება (პრეზენტაცია) აქტუალური საკითხის,
პრობლემის გარშემო.
უცხ.ს.VI.17. მოსწავლე
ფლობს და მეტყველებისას იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.VI.18. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიებს სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და ზეპირი
მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.VI.19. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ
დამოკიდებულებას კულტურათა
თავისებურებების მიმართ.
|
უცხ.ს.VI.20. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოური ენის ცოდნის საგანმანათლებლო მიზნით გამოყენება.
|
უცხ.ს.VI.21. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიულ უნარ-ჩვევებს წარმატებული სწავლების ხელშესაწყობად და ენების ათვისების
გასაადვილებლად.
|
საბაზო და
საშუალო საფეხური - VII დონე (ს.VII)
უცხოური
ენა
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
მოსმენა
|
კითხვა
|
წერა
|
უცხ.ს.VII.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს სხვადასხვა ტიპის აუდიოჩანაწერები აქტუალურ ან მისთვის
საინტერესო თემატიკაზე (მაგ., შემეცნებითი ხასიათის გადაცემა, დოკუმენტური ფილმი,
ტელეჟურნალი, დისკუსია).
უცხ.ს.VII.2. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსმენილი ტექსტის შინაარსის გასააზრებლად.
|
უცხ.ს.VII.3. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს, გაიგოს და გააანალიზოს საგანმანათლებლო ინტერესებთან დაკავშირებული
უცხოენოვანი ტექსტები (მაგ., სამეცნიერო-პოპულარული სტატია, ესე, საგაზეთო პუბლიკაცია,
ბუკლეტი, რეპორტაჟი და სხვა).
უცხ.ს.VII.4. მოსწავლეს
შეუძლია წაიკითხოს, გაიგოს და გააანალიზოს მხატვრული ტექსტები (მოთხრობა, ნოველა,
მინიატურა, პოეზიის, თანამედროვე პროზის ნაწყვეტები).
უცხ.ს.VII.5. მოსწავლეს
შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
უცხ.ს.VI.6. მოსწავლე
ფლობს სქემატური ჩანაწერების სხვადასხვა ტექნიკას.
უცხ.ს.VII.7. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს სტრატეგიებს ტექსტის სიღრმისეულად შესწავლის მიზნით.
|
უცხ.ს.VII.8. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა ტიპის საქმიანი წერილის წერა.
უცხ.ს.VII.9. მოსწავლეს
შეუძლია დაწეროს სხვადასხვა ტიპის ტექსტი (მაგ., ესე, წერილი სასკოლო ან ახალგაზრდული
ჟურნალისთვის) აქტუალურ თემაზე/საკითხებზე (მაგ., ძალადობა სკოლაში, ეკოლოგია
და სხვა).
უცხ.ს.VII.10. წერისას
მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ-გრამატიკულ
უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.VII.11. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს წერის პროცესის ყველა (მოსამზადებელ,
ტექსტის შედგენის, ტექსტის გაუმჯობესების) ეტაპზე.
|
ლაპარაკი
|
კულტურათა დიალოგი
|
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება (მედიაცია)
|
დიალოგური მეტყველება
უცხ.ს.VII.12. მოსწავლეს
შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე.
მონოლოგური მეტყველება
უცხ.ს.VII.13. მოსწავლეს
შეუძლია ისეთ აქტუალურ საკითხებზე საუბარი, რომლებსაც საკითხავ ტექსტებში გაეცნო.
უცხ.ს.VII.14. მოსწავლეს
შეუძლია წარმოადგინოს ზეპირი მოხსენება (პრეზენტაცია) აქტუალური საკითხის, პრობლემის
გარშემო.
უცხ.ს.VII.15. მოსწავლე
ფლობს და მეტყველებისას ფუნქციურად
იყენებს ენობრივ-გრამატიკულ
უნარ-ჩვევებს.
უცხ.ს.VII.16. მოსწავლე
ფლობს სტრატეგიებს სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და ზეპირი
მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
|
უცხ.ს.VII.17. მოსწავლე
იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ
დამოკიდებულებას კულტურათა
თავისებურებების მიმართ.
|
უცხ.ს.VII.18. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოური ენის საგანმანათლებლო მიზნით გამოყენება.
|
სტანდარტი
ОтветитьУдалить